Massagepraktijk

SLIM

Een slimme keus voor lichaam en geest

Actie

Voorstellen

Bredasingel 169, 6844 BA Arnhem, tel.nr.: 06-21803729

Informatie

Nieuws

E-mail: info@massagepraktijkslim.nl

Gastenboek

Prijzen

Meridiaanmassage

Meridiaanmassage is een massage waarbij de energiebanen (meridianen) en daarbij behorende acupunctuurpunten of energiepunten gestimuleerd / gemasseerd worden. Hierdoor beïnvloed men de energiedoorstroom naar alle organen en lichaamsdelen van het lichaam. Wanneer de energie-doorstroom goed doorstroomt dan heeft dit invloed op alle nivo's - van de oppervlakte van de huid tot aan de dieper liggende organen- en werkt het door op zowel het geestelijk als lichamelijk welzijn van de persoon.

Meestal denkt men bij een massage aan ontspanning, maar het doet veel meer. Het verhoogd de weerstand en energie, het bevordert de werking van het zenuwstelsel, bloeddoorstroom, hormonen, activeert de afvoer van afvalstoffen enz..

De oorsprong van acupressuur is zo oud als de instinctieve impuls om bijv. je voorhoofd of slapen vast te houden of te wrijven, wanneer je last hebt van hoofdpijn. Iedereen heeft zijn handen wel eens spontaan op een plek op zijn lichaam gelegd, die pijnlijk of gespannen aanvoelde.

De Chinezen ontdekten al meer dan 5000 jaar geleden, dat het druk geven en of wrijven op de pijnlijke / gespannen plek zelf voor verlichting kon zorgen, maar dat ook het drukken of wrijven op een plek verder weg van de pijnlijke / gespannen plek een gunstige uitwerking kan hebben op de pijn of spanning.

Pijn of spanning wordt heel vaak veroorzaakt door het niet vrij kunnen doorstromen van energie, maar ook door kou in ons lichaam wordt de energiesdoorstroom verstoord. Denk maar eens aan het Nederlands klimaat waar we toch veel te maken hebben met, kou, wind, mist en vocht.

Door regelmatige acupressuurmassage toe te passen kun je een hoop mogelijke pijnklachten voorkomen.

Ook bij mensen met stress of psychische klachten werkt het bewegen en toevoegen van energie in het lichaam positief, omdat lichaam, ziel en geest een eenheid is. Het heeft dus ook een grote invloed op het geestelijke aspect van de mens. Stress bijv. wordt vaak veroorzaakt door opeengehoopte spanning ergens in het lichaam, als alles beter gaat stromen zal de stress ook afnemen.

Bij acupressuurmassage gebruikt men de vingers en handen om druk uit te oefenen op de belangrijke punten op de huid (de zogenaamde energie of acupunctuurpunten) om zo de zelfgenezende krachten van het lichaam te stimuleren, de lichaamsprocessen worden o.a. meer aangezet.