Massagepraktijk

SLIM

Een slimme keus voor lichaam en geest

Actie

Voorstellen

Bredasingel 169, 6844 BA Arnhem, tel.nr.: 06-21803729

Informatie

Nieuws

E-mail: info@massagepraktijkslim.nl

Gastenboek

Prijzen

Fibro massage

Fibromassage ® is één van de gunstigste behandelingsmethoden voor Fibromyalgie patiënten. Het doel is pijnbestrijding en slaapbevordering.

Wat is Fibromyalgie?
Fibromyalgie betekent letterlijk: pijn in bindweefsel en spieren. Fibro = bindweefsel, myo = spieren en algia = pijn.
Bindweefsel en spieren behoren tot de weke delen van het lichaam. Fibromyalgie wordt ook wel weke delen reuma genoemd en behoort tot de meest voorkomende pijnsyndromen. Fibromyalgie komt voor bij ongeveer 2 op de 100 volwassenen. Voornamelijk bij vrouwen. Helaas is er nog geen eenduidige oorzaak gevonden en bestaat er nog geen medicijn dat de aandoening geneest. Pijn is de belangrijkste klacht bij Fibromyalgie. Helaas is dit vaak niet het enige probleem dat een Fibromyalgie patiënt heeft. Andere klachten zijn: slapeloosheid, vermoeidheid, depressiviteit, hoofdpijn, stijfheid, concentratiestoornissen en darmklachten.

Fibromyalgie patiënten zijn niet in staat om in het diepe slaap stadium te komen. Tijdens deze diepe slaap worden in ons hele lichaam chemische stoffen voor heropbouw aangemaakt. Zo kunnen weefsels herstellen en wordt de groei van de weefsels bevorderd. Omdat Fibromyalgie patiënten niet in deze diepe slaap kunnen komen, kan het lichaam zich onvoldoende herstellen. Dit heeft grote invloed op het bindweefsel. Bindweefsel is het voornaamste herstelmechanisme van het lichaam. Het zorgt voor de afweer tegen ontstekingen en infecties. Het bindweefsel van een Fibromyalgie patiënt is stijf en gespannen. Ook de spieren en de omringende organen verkeren in een constante gespannen toestand.

Fibromassage ®
Uit recent onderzoek door de Universiteit van Miami is gebleken dat massage één van de gunstigste behandelingen is voor Fibromyalgie patiënten.

Wat houdt een Fibromassage ® in?
Fibromassage ® wordt in 2 verschillende massages aangeboden:
1. Fibromassage ® pijnbestrijding
2. Fibromassage ® ter bevordering van de slaap

Fibromassage ® 1: pijnbestrijding
Tijdens deze Fibromassage ® staat het verlichten van pijn voorop. Na het vaststellen van de pijn (locaties en pijnniveau) wordt gestart met de massage. Fibromassage ® is een therapeutische massage. Tijdens de massage wordt het bindweefsel tot rust gebracht en worden gespannen en stramme punten verlicht.

Fibromassage ® 2: ter bevordering van de slaap
Driekwart van de Fibromyalgie patiënten heeft last van slaapstoornissen.
Het doel van de Fibromassage ® 2 is het activeren van het parasympathische zenuwstelsel. Het is een langzame, ritmische massage. De massage werkt het best aan het einde van de dag.

Wat zijn de effecten van een Fibromassage ®?

Brengt lichaam en geest tot rust

Vermindert stress en pijn in het lichaam

Verlichting van spierkrampen

Zorgt voor balans in het lichaam